Dropable - "#trash > li[titles]" til input-felt

Tags:    javascript

Hej udviklere,

jeg sidder med et lille problem som jeg ikke lige kan få den gode idé til hvordan jeg skal finde en løsning. Det drejer sig om et script jeg har brugt fra følgende side:

http://jqueryui.com/demos/droppable/#photo-manager

Bemærk at det er dette script, altså Photo-manager, og scriptet fungerer fint, men det som jeg gerne vil frem til, er at alle de elementer, som er flyttet over i Trash, skal jeg have overført til ét input-felt.

Du kan se min midlertidige kode her: (Har ikke indklueret selve javascriptet for flytningen af elementer, da det fungerer som det skal)
Fold kodeboks ind/udKode 

Selve billed-elementer er samlet under #gallery, og alle de elementer som er flyttet over sletning, er samlet i #trash.

Jeg har tilføjet et input felt nedenunder, som jeg har kaldt #photoInput.

Det som jeg gerne vil have hjælp til, er at de elementer, som kommer over i #trash, skal stå i mit input felt, det vil altså sige hvis jeg trækker billede #49 og #52 over i #trash, så bliver #photoInput.value = "49, 52".

Nogen der har en idé hvordan jeg kommer frem til dette?

På forhånd tak - og GOD JUL!

9 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du i toppen af scriptet tilføjer (de to første linjer er fra det originale script)
Fold kodeboks ind/udKode 

og så tilføjer et kald til updateInput i bunden af recycleImage og deleteImage
Fold kodeboks ind/udKode 

så virker det måske. Koden er utestet og jeg bruger ikke jQuery til dagligt, så al brug er på eget ansvar :)

Fold kodeboks ind/udKode 

Dette http://api.jquery.com/jQuery.post/ kan fint bruges til et ajax kald.

Og hvordan får jeg den så til at opdatere??

Fjern elementet når drop-event sker? Resten sker i baggrunden når du afvikler XHRet. Så hvis du trykker F5 og XHRet og server-side kode er afviklet korrekt, så vil dit billede ikke længere blive vist.

Jeg vil stadigvæk have at billedet skal være der, men jeg vil have, at der kommer til at stå i et input-felt, hvilke billed-id'er der er i #trash.

Ser umiddelbart lovende ud - jeg tester det snarest..

Okay, selve systemet virker nu..!
Dog er der et lille problem.. Den bliver opdateret for tidligt, det vil altså sige, at den når ikke at opfatte det nye element man kommer i #trash..

Jeg har placeret updateInput(); nederst i funktionerne..

Det havde jeg ikke lige tænkt på. Tror du kan fikse det ved at ændre placeringen af kaldet til updateInput.
Fold kodeboks ind/udKode 

som jeg lige hurtigt læser jquery-dokumentationen er den funktion der bliver givet som argument til fadeOut, en callback, der bliver kaldt når animationen er færdig...

WOOOW! Exceptionelt! Fremragende!!!! Det virker saftsuseme! :bounce:

Du er genial :)

t